Isnin, 18 Jun 2012

Soal Hati??


lama nenek tak update coz sgt bz dlm tahun akhir pengajian nie, (^_^)

soal hati??? hati...??apakah persoalanyer???

"dalam badan manusia terdapat seketul daging, apabila seketul daging dalam badan manusia itu baik maka baiklah seluruh tubuhnya, dan apabila rosak daging itu maka akan rosaklah seluruh tubuhnya"


hati merupakan organ yang sgt penting dalam tubuh manusia.apabila hati merasa dia akan sampaikan rasa itu sampai ke otak diamana kita boleh bfikir dan generate kan pekara itu menjadi satu perasaan.
perasaann yang cuba nenek jelaskan adalah mengenai cinta. sebagai seorang wanita muslimah nenek dapat rasakan yang kita cuba menjadi yang terbaik untuk diri kita, keluarga dan bakal suami.


jadi kadang-kala kita takut untuk mencintai seseorang.. tapi sebenarnya semua itu terletak pada diri kita. bukanlah nenek bermaksud untuk menghalalkan sesuatu yang haram..indah sekiranya hidup kita seperti sebuah novel yang dikarang indah bersama ending yang kita rasa tak mungkin kita akan dapatkanya.

sebagai hamba Tuhan yang kerdil n hina, nenek akui nenek sendiri tak mampu untuk menjaga hati nenek dari mencintai seseorang. ibu ayah dan keluarga nenek adalah cinta nenek, walaupun nenek sering buat macam2 hal diowang sering kali terima nenek.

pada suatu ketika dahulu nenek sering kali berdoa agar Tuhan menjauhkan dari lelaki yang bertopengkan keimanan tetapi dia adalah syaitan yang bertopengkan manusia.Tuhan tak akan pernah berhenti menguji hamba -NYA mengikut kemampuan hamba-NYA, ini kerna Tuhan sayang akan kita supaya kita tak lupa pada NYA.

alhamdulillah semua itu berubah, nenek sangat sangat besyukur pada-MU YA MAHA ESA kerna mendngar doa nenek. pada mula nya nenek berasa takut untuk meletakan seorang lelaki dalam diri, tetapi apabila melihat pada kesempurnaan dia nenek menjadi tetawan hati.paling nenek tak disangka dia berjaya memikat hati keluarga nenek. dia cuba menjadi sebahagian dari keluarga nenek. pada mulanya nenek tak suka dia kerna dia nampak seperti seorang budak yang nakal, tapi semuanya itu salah dimata nenek kerna pkara pertama yang dibuat apabila sampai d rumah nenek adalah solat.menangis hati ini bila kini dia menjadi putera di hati nenek, kerna bagi nenek, nenek tak sempurna pada dia. dia sangat baik.

pandangan pertama nenek pada dia adalah salah, jgn ingat orang yang tidak berketayap itu adalah teruk.menilai sesorang itu setelah kita mengenali dia bukan pada pandangan pertama kita pada dia. kini nenek hanya menanti hari untuk dia melamar nenek sebagai suri di hatinya.

p/s nenek: untuk mencintai sesorang itu tak salah seandainya kita tahu batas kita sebelum berkahwin.jagalah perasaan mereka yang memberikan hati mereka kepada kita. wowa



2 ulasan: